اداره كل امور مالی

Portrait of deputy

مدیر کل امور مالی

مهندس علیرضا حسامی

 

در راستای ماده 18 آیین نامه مالی و معاملاتی سازمان  و سایر قوانین و مقررات اهم وظایف و مسئولیت های مدیر کل امورمالی بشرح زیر است. 
1- اعمال نظارت مالی از نظر رعایت قوانین و مقررات مربوط به مفاد آیین نامه و مصوبات هیات امناء.
2- نگهداری حساب و تنظیم گزارش های مالی و نظارت بر حفظ اسناد، دفاتر و مدارک مالی و اطلاعات نرم افزاری مربوط.
3- نگهداری و حفظ و حراست از انواع اوراق بهادار، سپرده ها و عندالزوم مسکوکات وجوه و نقدینه هایی که تحویل امورمالی شده است.
4- نظارت برنگهداری حساب اموال غیر مصرفی و دارایی های سازمان. 
5- نظارت بر چگونگی وصول درآمدهای اختصاصی و کنترل واریز آن ها به خزانه در حد امکانات در اختیار و سپس مصرف آن ها.
6- نظارت و کنترل عملیات مالی و انطباق دریافت¬ها و پرداخت¬ها با قوانین و مقررات جاری کشور.
7- تهیه و تدوین حساب عملکرد سالیانه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه¬ای و هزینه¬ای مطابق قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه و ارسال آن به مراجع ذیربط.
8- تهیه و تنظیم گزارش تفریغ بودجه در پایان هر سال مالی و ارسال آن به مراجع ذیربط. 
9- برنامه¬ریزی جهت نگهداری حساب اعتبارات بر اساس قوانین بودجه سالیانه کشور.
10- برنامه¬ریزی جهت نگهداری حساب درآمدها و تهیه و تنظیم گزارشات مربوطه به تفکیک منابع درآمدی و حسب مورد پی گیری استرداد درآمدها. 
11- کنترل و نظارت بر تامین اعتبار حواله¬های صادره از سوی مقامات مجاز به منظور اختصاص تمام و یا قسمتی از اعتبار مصوب برای هزینه معین. 
12- برنامه¬ریزی جهت پرداخت توزیع تخصیص اعتبار به روسای حسابداری مراکز و  تنخواه گردان به عاملین مالی با تائید مقامات مجاز برای برخی از هزینه¬ها. 
13- تهیه و تدوین مقررات و قوانین و دستور العمل های مالی جهت مدیران امورمالی. 
14- برنامه¬ریزی جهت برگزاری همایش ها و گردآوری مطالب علمی و تجربی جهت ارائه در همایش های مدیران مالی، روسای حسابداری و عاملین مالی.
15- تعامل و تشریک مساعی با امور مالی سازمان جهاد کشاورزی استان ها، موسسات وابسته، موسسات و شرکت های وابسته به وزارت به منظور حسن انجام امور محوله. 
16- برنامه¬ریزی جهت افتتاح حساب های مورد لزوم جهت انجام امور دریافت و پرداخت سازمان و حسب مورد انسداد حساب های غیر ضروری با مجوز اداره کل خزانه. 
17- تعامل و ارتباط مستمر با دفتر برنامه و بودجه به منظور مصرف بهینه بودجه سالیانه سازمان. 
18- برنامه¬ریزی جهت وصول اعتبارات از خزانه و ابلاغ اعتبارات ملی به موسسات وابسته مطابق ضوابط مربوطه.
19- برنامه¬ریزی جهت پی گیری واریز تنخواه گردان عامل با ارائه اسناد هزینه. 
20- برنامه¬ریزی جهت انتخاب و معرفی رئیس حسابداری، عامل مالی و امناء اموال و نظارت بر عملکرد آنان .
21- طراحی فرم های اطلاعات و گزارش دهی یکسان جهت مدیران مالی. 
22- بررسی و شناسائی فرایندهای گردش مالی و اقدام جهت اصلاح این فرایندها.
23- برنامه¬ریزی، اطلاع رسانی، گزارش دهی و آموزش در خصوص فعالیت های مالی جهت ارتقای کیفیت خدمات. 
24- برنامه¬ریزی جهت پرداخت لیست حقوق و مزایای ماهانه کارکنان شاغل، بازنشسته و موظفین. 
25- نظارت بر انجام بهینه امور مربوط به قراردادها و امور ارزی.
26- ارسال اطلاعات مربوط از طریق سامانه¬های فصلی و سامانه سماد و قراردادهای به مراجع قانونی. 
 

وظایف و اختیارات...

برنامه ها و اقدامات...

جدید

رنگ متن:

با تغییر رنگ متن، می‌توانید رنگ نوشته‌های صفحه را به رنگ دلخواه خود تغییر دهید تا خوانایی بهتری داشته باشید.

رنگ پس‌زمینه:

با تغییر رنگ پس‌زمینه، می‌توانید رنگ پس‌زمینه صفحه را برای کاهش خستگی چشم و افزایش راحتی مطالعه تغییر دهید.

اندازه فونت:

با استفاده از این گزینه می‌توانید اندازه فونت را افزایش یا کاهش دهید تا متناسب با نیازهای بینایی شما باشد.

مقدار فعلی:

فاصله بین کلمات:

با تنظیم فاصله بین کلمات، می‌توانید خوانایی متن را بهبود بخشید و مطالعه راحت‌تری داشته باشید.

مقدار فعلی:

ارتفاع خط:

با تغییر ارتفاع خط، می‌توانید فضای بین خطوط متن را تنظیم کنید تا راحت‌تر بتوانید مطالب را دنبال کنید.

مقدار فعلی:

فونت:

با انتخاب فونت دلخواه، می‌توانید نوع نمایش متن را تغییر دهید تا خوانایی بهتری داشته باشید.

فیلتر کوررنگی:

با استفاده از فیلترهای کوررنگی، می‌توانید نمایش رنگ‌ها را تغییر دهید تا راحت‌تر بتوانید مطالب را تشخیص دهید.

تنظیم کنتراست:

این گزینه به شما امکان می‌دهد کنتراست صفحه را برای خوانایی بهتر تنظیم کنید.

تنظیمات motion:

این گزینه مناسب افرادی است که حساس به حرکات و موشن های ناگهانی در صفحه میباشند. مانند بیماران صرعی