بیانیه راهبرد مشارکت مردمی
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی لرستان
بیانیه راهبرد مشارکتهای مردمی
مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان بر اساس ماده 9 حقوق شهروندی در نظام اداری (ذیل این بیانیه) برای تحقق اهداف و ماموریتهای سازمانی خود تلاش دارد. دریافت بازخوردهای مردمی و جلب مشارکت و تعامل و تبادل اطلاعات با آحاد مردم و دستگاههای اجرائی را در راستای ارائه خدمات بهتر سر لوحه کار خود قرار دهد. به همین منظور:
v شهروندان میتوانند درخواستها، شکایات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق وب سایت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان به نشانی: https//lorestan.areeo.ac.ir در قسمت "میز خدمت الکترونیک" مطرح و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواستهای واصله به صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذیربط ارسال و پاسخ در سامانه مربوطه ارائه میگردد. شهروندان میتوانند با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند.
v شهروندان میتوانند از طریق منو"میز خدمت الکترونیک"و " ارتباط با ما" سایت اطلاع رسانی مرکز اطلاعات تماس مورد نیاز از قبیل " شماره تلفن، پست الکترونیکی مدیران و معاونین مرکز را دریافت و از این طریق با افراد مذکور اتباط برقرار نمایند.
v شهروندان میتوانند از طریق سامانه " نظر سنجی خدمات" و "نظر سنجی سایت" که تحت همین عنوان در سایت اطلاع رسانی مرکز قرار داده شد است نظرات خود را به این مرکز ارسال نمایند.
تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری (مصوبه شماره 1127128 مورخ 1395/12/28 شورای عالی اداری)
ماده 9- حق اظهار نظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای اداری
1-هر فردی حق دارد در صورت مشاهده یا اطلاع از تخلفات اداری و نقض قوانین و مقررات در هر یک از دستگاههای اجرایی، موارد مشاهده یا اطلاع خود را به مراجع نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی گزارش کند.
2-شهروندان حق دارند تا سیاستها، فرایندها، تصمیمات و اقدامات دستگاههای اجرایی را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابزار کنند.
3-دستگاههای اجرایی به آزادی بیان نظرهای شخصی، ارزیابیهای انتقادی و پیشنادهای اصلاحی مراجعین و رسانهها احترام گذاشته و فضای تحمل نظرات مخالف را در درون خود نهادینه کنند.
4-دستگاههای اجرایی باید از نصب هر گونه آگهی در محیطهای اداری که مراجعین را از بین نظر انتقادی منع کرده با بترساند، اجتناب کنند.
5-دستگاههای اجرایی موظفند هنگام ورود مراجعین برگه نظرسنجی (به صورت فیزیکی یا الکترونیکی) در اختیار آنها قرار دهند و نظر ایشان را در خصوص نحوه گردش کار، تطبیق یا عدم تطبیق آن با اطلاعات اعلام شده قبلی و رفتار متصدیان انجام کار جویا شوند و نتایج آن را در اصلاح فرایندها و تشویق و تنبیه کارکنان خود مورد استفاده قرار دهند.
6-دستگاههای اجرایی میبایست حسب شرایط، نسبت به راهاندازی، استقرار و یا روز آمد کردن سیستمهای ارتباط دو سویه نظیر صندوق پیشنهادها و انتقادها، پست صوتی و درگاه (پرتال) سازمانی، به منظور ارائه شناسنام خدمات و فعالیتها و اخذ دیدگاههای مردم اقدام نمایند.