بیانیه راهبرد مشارکت مردمی

تعداد بازدید:۱۲

وزارت جهاد کشاورزی

سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی لرستان

بیانیه راهبرد مشارکتهای مردمی

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان بر اساس ماده 9 حقوق شهروندی در نظام اداری (ذیل این بیانیه) برای تحقق اهداف و ماموریت­های سازمانی خود تلاش دارد. دریافت بازخوردهای مردمی و جلب مشارکت و تعامل و تبادل اطلاعات با آحاد مردم و دستگاه­های اجرائی را در راستای ارائه خدمات بهتر سر لوحه کار خود قرار دهد. به همین منظور:

v شهروندان می­توانند درخواست­ها، شکایات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق وب سایت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان به نشانی: https//lorestan.areeo.ac.ir  در قسمت "میز خدمت الکترونیک" مطرح و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواست‌های واصله به صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال و پاسخ در سامانه مربوطه ارائه می‌گردد. شهروندان می­توانند با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند.

v شهروندان می­توانند از طریق منو"میز خدمت الکترونیک " ارتباط با ما" سایت اطلاع رسانی مرکز اطلاعات تماس مورد نیاز از قبیل " شماره تلفن، پست الکترونیکی مدیران و معاونین مرکز را دریافت و از این طریق با افراد مذکور اتباط برقرار نمایند.

v شهروندان می­توانند از طریق سامانه " نظر سنجی خدمات" و "نظر سنجی سایت" که تحت همین عنوان در سایت اطلاع رسانی مرکز  قرار داده شد است نظرات خود را به این مرکز ارسال نمایند.

تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری (مصوبه شماره 1127128 مورخ 1395/12/28 شورای عالی اداری)

ماده 9- حق اظهار نظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای اداری

1-هر فردی حق دارد در صورت مشاهده یا اطلاع از تخلفات اداری و نقض قوانین و مقررات در هر یک از دستگاه­های اجرایی، موارد مشاهده یا اطلاع خود را به مراجع نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی گزارش کند.

2-شهروندان حق دارند تا سیاست­ها، فرایندها، تصمیمات و اقدامات دستگاه­های اجرایی را  نقد  نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابزار کنند.

3-دستگاه­های اجرایی به آزادی بیان نظرهای شخصی، ارزیابی­های انتقادی و پیشنادهای اصلاحی مراجعین و رسانه­ها احترام گذاشته و فضای تحمل نظرات مخالف را در درون خود نهادینه کنند.

4-دستگاه­های اجرایی باید از نصب هر گونه آگهی در محیط­های اداری که مراجعین را از بین نظر انتقادی منع کرده با بترساند، اجتناب کنند.

5-دستگاه­های اجرایی موظفند هنگام ورود مراجعین برگه نظرسنجی (به صورت فیزیکی یا الکترونیکی) در اختیار آنها قرار دهند و نظر ایشان را در خصوص نحوه گردش کار، تطبیق یا عدم تطبیق آن با اطلاعات اعلام شده قبلی و رفتار متصدیان انجام کار جویا شوند و نتایج آن را در اصلاح فرایندها و تشویق و تنبیه کارکنان خود مورد استفاده قرار دهند.

6-دستگاه­های اجرایی می­بایست حسب شرایط، نسبت به راه­اندازی، استقرار و یا روز آمد کردن سیستم­های ارتباط دو سویه نظیر صندوق پیشنهادها و انتقادها، پست صوتی و درگاه (پرتال) سازمانی، به منظور ارائه شناسنام خدمات و فعالیت­ها و اخذ دیدگاه­های مردم اقدام نمایند.