دفتر خدمات فنی و پشتیبانی

Portrait of deputy

مدیر کل دفتر خدمات فنی و پشتیبانی

شکراله حاجی وند

(دكتری باغبانی)

سوابق علمی پژوهشی

 شرح وظایف دفتر خدمات فنی به شرح زیر می باشد:
-  بررسی و تعیین محل و اندازه ایستگاه های تحقیقاتی مورد نیاز با توجه به برنامه‌های مصوب و براساس مصوبات شورای تات و رعایت تیپ مناطق مورد نیاز

-  تهیه پلان کار و تقسیم بندی و قطعه بندی ایستگاه و تعیین محل احداث ساختمانها و تاسیسات و محل حفر چاه یا برداشت و تامین آب ( ایستگاه پمپاژ ) یا ایجاد باغ های کلکسیون یا خزانه نهال و ... با توجه به وضعیت اراضی از نظر مطالعات خاکشناسی و فیزیوگرافی خاک

-  تهیه طرح و برنامه‌های اجرائی جهت تامین آب ، شبکه توزیع آب و قطعه بندی ایستگاه با توجه به برنامه‌های تحقیقاتی پیش بینی شده و ابعاد کرت‌ها و طرحهای آزمایشات مورد عمل و پلان مجموعه

-       تهیه انواع نقشه‌ها و پلان‌های مورد نیاز ایستگاهها (توپوگرافی ، مسطحه)

-  تهیه برنامه تجهیزات فنی ایستگاهها در زمینه‌های مختلف نظیر ماشینهای ادوات کشاورزی ، موتورپمپ‌ها، الکتروموتورها و کارگاههای تعمیراتی ، مخازن ذخیره سوخت و ...

-       پیگیری در زمینه تامین و ایجاد امکانات و تجهیزات فنی و ارتباطی

-  بررسی و برنامه‌ریزی در تدوین برنامه‌های عمرانی و امور زیربنائی کلیه مراکز و ایستگاههای تحقیقاتی از نقطه نظر تجهیز ایستگاهها

-  بازدید و بررسی ایستگاههای تحقیقاتی موجود و بررسی و تهیه گزارش‌های فنی در مورد درخواست ایجاد ایستگاههای تحقیقاتی جدید

-  همکاری با واحدهای مربوطه جهت انتخاب سایت مناسب و شرایط مطلوب بمنظور احداث محیطهای کنترل شده شامل گلخانه‌های حرارت ثابت ، محیطهای کشت ، اطاقهای حرارت ثابت ، انسکتاریوم‌ها، اطاقهای رشد و هواشناسی

-  تهیه طرحهای مورد لزوم شامل مطالعات و نقشه‌های فنی لازم اعم از اقلیمی ، محیطی سیستمهای حرارتی ، برودتی ، ( رطوبت‌زنی و رطوبت‌گیری) تشعشع ، نور قابل کنترل ، تصفیه هوا و تنظیم فشار کنترل برای طراحی‌های فوق الذکر و تهیه متره و برآورد مربوطه جهت تهیه و تامین محیطهای رشد و محیطهای کنترل شده ( حرارت ، رطوبت ، نور تشعشع) جهت اپیدمیولوژی ، بیماریها و ایجاد مقاومتها و تنش‌ها برای گیاهان (خشکی ، سرما) و یا اهداف اصلاح نباتات

-  طراحی اتاق حرارت ثابت بمنظور تکثیر و بررسی بیولوی و یا رازیت‌های طبیعی حشرات

-       طراحی و تعیین Board مناسب کنترل حرارت و رطوبت و نور

-  بررسی و تعیین ظرایب انتقال حرارت ، نور و تشعشع در مناطق مختلف کشور بمنظور تعیین ضرایب تبادل حرارت در محاسبات و واحدهای مذکور

-  تهیه مشخصات فنی تجهیزات و دریافت پیشنهاد از سازندگان مختلف توام با بررسی مزایا و معایب و ترکیب کار بمنظور انتخاب ترکیب مناسب از تجهیزات مذکور

-  برآورد اعتبارات طرحهای عمرانی و تقسیم اعتبارات زمانی طرحهای مربوطه با همکاری واحدهای ذیربط

-  کنترل فنی و نظارت بر حسن اجرای کلیه کارهای ساخت و انتخاب دستگاهها و تجهیزات مناسب

-       رسیدگی به گزارش پیشرفت کار

-  برنامه ریزی جهت سرویس ، تعمیر و نگهداری و بهره‌برداری بهینه از کارهای انجام شده و بازدید مستمر از سیستمهای احداثی در مراکز و ایستگاهها و تهیه و تنظیم صورت برآورد هزینه تعمیرات و ثبت در شناسنامه مربوطه و ارائه گزارش لازم به مسئولین ذیربط و همچنین تهیه لیست قطعات یدکی موردنیاز در زمان بهره‌برداری و اقدام به تهیه آن

-  تهیه و تدوین دستورالعملهای تنظیم ، کنترل و نگهداری و بهره‌برداری از سیستمها و محیط‌های تحقیقاتی و ارائه آنها به واحدهای ذیربط

-  تنظیم اولیه برنامه کارکرد محیطهای کنترل شده که توسط بهره بردار مربوطه به دفتر منعکس گردیده است.

-  بررسی بمنظور هماهنگ کردن طراحی‌های دردست انجام با تکنولوی پیشرفت روز و انجام تعمیرات لازم در محیطهای درحال استفاده به همین منظور

-  جمع‌آوری آمارو اطلاعات لازم از سازندگان وسایل مورد نیاز محیطهای کنترل شده و سایر لوازم تخصصی مورد نیاز سازمان که امکان ساخت آن در کشور موجود می‌باشد و کسب اطلاعات لازم درخصوص نصب و راه اندازی آنها

-  همکاری با معاونت آموزش و تجهیز نیروی انسانی در زمینه آموزش کارشناسان و تکنسینهای مستقر در موسسات و مراکز و ایستگاههای تحقیقاتی جهت نگهداری و بهره‌برداری بهینه از کارهای اتمام یافته و آگاهی آنان از تکنولوژی پیشرفته روز با استفاده از امکانات داخل و خارج از کشور

-  انجام خدمات تخصصی مورد نیاز مراکز تحقیقاتی و آموزشی و ترویجی درخصوص تجهیزات فنی و آزمایشگاه و وسایل کمک آموزشی

-  بررسی برنامه‌های کاشت و سطح قابل کشت ایستگاهها و مزارع تحقیقاتی با توجه به امکانات موجود جهت کشت ازدیادی

-  تهیه برنامه کشت محصولات با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه و توجیه اقتصادی آن و تامین اعتبار مورد نیاز و نظارت هزینه‌های مربوطه و تعیین میزان محصول تولید شده و درآمد حاصله

-  بررسی و قیمت گذاری محصولات کشاورزی ، بذور مادری ، هیبرید و نهال اصلاح شده تولیدی موسسات و مراکز و ایستگاههای تحقیقاتی

-  برآورد کارشناسی باغات از نظر میزان تولیدات، ضایعات حاصل از بوجاری بذور و پیشنهاد قیمت

-  بررسی و پیشنهاد تعرفه‌های خدمات فنی و تحقیقاتی ناشی از ارائه خدمات به واحدهای اجرائی یا خصوصی

-       عقد قرارداد با ارگانها در رابطه با فروش تولیدات و خدمات فنی و تحقیقاتی

-  بررسی نیاز بذور و نهال ( غلات ، حبوبات ، سبزی و صیفی و ...) ارگانها و واحدهای اجرائی براساس برنامه‌های تولیدی محصولات مختلف و شرکت در جلسات مربوطه بمنظور تصمیم گیری میزان تولید

-  برآورد احتیاجات و مواد و وسایل مورد نیاز مراکز تحقیقات کشاورزی در رابطه  با برنامه‌های تحقیقاتی  تولید بذور مادری و هیبرید و نهال اصلاح شده و اقدام در تهیه آنها

-  شرکت در جلسات ارگانهای طرف قرارداد سازمان و موسسات تابعه و تهیه توافقنامه .

ماموریت اصلی گروه : برنامه ریزی برای راهبری ، ارتقاء و بهبود کیفیت احداث،بازسازی ، بهسازی ،ترمیم ، تعمیر،تجهیزو نگهداری فضاهای اداری، تحقیقاتی ، آموزشی ، آزمایشگاهی ، رفاهی ، خوابگاهی ، اقامتی ، مامور سراها و سایر مستحدثات، املاک مستغلات، امور زیربنایی ، زیر ساخت ها و منابع فیزیکی موجود و مورد نیاز سازمان و بهره برداری مناسب از آنها :

الف- وظایف اصلی گروه:

1- سیاستگذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، اولویت بندی، مطالعات اولیه و توجیهی(فاز صفر،یک و...)، هدایت، هماهنگی و نظارت صحیح و به موقع بر ایجاد، احداث، بازسازی، بهسازی،ترمیم، تعمیرات، تجهیز، ساماندهی، بهبود عملکرد و بهره برداری از فضاهای اداری تحقیقاتی، آموزشی،آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی،اقامتی و مامورسراها و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات،امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی، خرید، نصب، راه اندازی، گارانتی و بکارگیری تجهیزات موجود و مورد نیاز سازمان

2- ترسیم و پیاده سازی و کنترل نقشه ها و تدوین، تصویب و پیاده سازی استانداردها، نظام نامه ها، سامانه ها، بانک های اطلاعاتی، فرآیندها، روش ها، دستورالعمل ها، ضوابط، معیارها و مقررات فنی و معماری و تهیه شرح خدمات مهندسی برای ساخت، ایمنی و مدیریت بهره برداری بهینه از فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی و آزمایشگاهی و تجهیزات در چارچوب نظامات فنی و اجرایی و مرتبط

3- برنامه ریزی برای تدارک، خرید و کنترل کیفیت خدمات(نرم افزارهای کاربردی، آموزش و...)، مواد، تجهیزات، لوازم و مصالح موردنیاز با تاکید بر تطابق آنها با استانداردهای موجود، بهره گیری از فناوری های نوین عمرانی و بکارگیری روش های جدید اجرای پروژه های عمرانی برای ایجاد،احداث، بازسازی، نوسازی، بهسازی، ترمیم و تجهیز، تعمیرات، ساماندهی، بهبود عملکرد و کاربری فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی و آزمایشگاهی و تجهیزاتی سازمان

4- سیاستگذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، اولویت بندی، مطالعات اولیه و توجیهی برای تامین، نگهداری، توزیع ماشین آلات و تجهیزات فنی، آزمایشگاهی بین واحدهای ستادی و استانی سازمان و بر اساس نیازها و اولویت های مورد نظر.

5- برنامه ریزی و مشارکت در تهیه اسناد لازم و انجام مناقصات مرتبط با ایجاد،احداث، بازسازی، بهسازی، ترمیم، تعمیرات، تجهیز، ساماندهی، بهبود عملکرد و بهره برداری از فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی و مامورسراها و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات،امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی سازمان و نیز خرید، نصب، راه اندازی، گارانتی و بکارگیری تجهیزات موجود و مورد نیاز آن

6- بررسی، تعیین، تایید، انتخاب و تشخیص صلاحیت، رتبه و ارزیابی توان فنی و مالی پیمانکاران، شرکت های پیمان کاری، مهندسین مشاور و کارشناسان مجری پروژه های عمرانی سازمان در جایگاه و ضوابط کارفرمایی برای ارائه خدمات فنی مهندسی موردنیاز سازمان با مشارکت واحدهای ذیربط

7- تهیه، تنظیم و مشارکت در انعقاد قرارداد با پیمانکاران، شرکت های پیمان کاری، مهندسین مشاور و کارشناسان با صلاحیت و مجری پروژه های عمرانی و نظارت عالیه بر رعایت ضوابط فنی، حسن اجرا و بررسی اختلافات فی مابین و تعیین تخلفات فنی و صورت وضعیت های فنی، مالی و اجرایی آنها در قالب مفاد قرارداد ها، مصوبات کمیته های ذیربط پیمان و موافقت نامه های عمرانی مرتبط با پروژه های عمرانی محوله

8- برنامه ریزی برای تهیه و ارائه طرح جا و مکان برای ایجاد،احداث، بازسازی، بهسازی، ترمیم، تعمیرات، تجهیز،ساماندهی، بهبودعملکرد فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاه ها و سایر مستحدثات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی واحدهای ستادی و استانی سازمان و تحویل و تحول بموقع و درست آنها

9- تهیه شناسنامه ابنیه و فضاها و تجهیزات موجود، جمع آوری، نگهداری و مستندسازی تجربیات فنی و اجرایی و اطلاعات و اسناد (نقشه ابنیه، ساختمان ها و ....) موردنیاز ،تجزیه و تحلیل اطلاعات، انجام محاسبات فنی، تشخیص نیازها، شناخت مشکلات مرتبط با حوزه فعالیت،بررسی، برآورد و پیش بینی و پیشنهاد بودجه، اعتبارات و هزینه ها در قالب قیمت های پایه و ضرایب منطقه ای با توجه به شرایط هر منطقه

10- تهیه آمار و ارائه گزارشات مکتوب و مستند از پیشرفت فیزیکی پروژه های محوله براساس جداول زمان بندی و نقشه اجرای کار، انجام بازدید های ادواری، موضوعی،موردی و عملکردی از پروژه ها و کارگاه های عملیاتی،اخذ بازخوردهای لازم برای ایجاد، احداث، بازسازی، بهسازی، ترمیم، تعمیرات، عملکرد، بهره برداری، روند تامین اعتبار و هزینه کرد اعتبارات فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی و تجهیزاتی سازمان

11- تشکیل، همکاری، تعامل، عضویت و شرکت در کمیسیون ها، مجامع، نهادها، شوراها، دبیرخانه ها، کمیته ها و کارگروه های فنی و تخصصی، انجمن ها، تشکل های فنی و حرفه ای مرتبط و موردنیاز برای تسریع و تسهیل در روند انجام وظایف محوله

12- انجام سایر امور محوله

  ب- حوزه بندی وظایف اصلی گروه:

1- سیاستگذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، اولویت بندی، هدایت، هماهنگی و نظارت، تامین و تجهیز منابع(مالی، انسانی، ...) برای مدیریت و بهره برداری از فضاهای اداری،  تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی، مامورسراها  و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی و تجهیزاتی سازمان

2- ترسیم و پیاده سازی و کنترل نقشه ها و تدوین استانداردها، نظامات، ضوابط، سامانه ها، بانک های اطلاعاتی، بخشنامه ها، آئین نامه و دستورالعمل های فنی

3-  انجام مناقصات و مزایده ها، تهیه و انعقاد قرارداد برای ایجاد، احداث، بازسازی،  نوسازی،  بهسازی، ترمیم، تجهیز، نگهداری و بهره برداری بهینه از فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی و آزمایشگاهی، انعقاد قراردادها و انجام مناقصات و مزایده های ابنیه فنی و تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز سازمان

4- تهیه شناسنامه ابنیه، فضاها و تجهیزات موجود، جمع آوری، نگهداری و مستندسازی تجربیات فنی و اجرایی و اطلاعات موردنیاز برای بررسی، برآورد و پیش بینی، پیشنهاد اعتبارات، هزینه ها

5- پایش برنامه ای، نظارت فنی، کنترل(کمی و کیفی) روند اجرای پروژه ها و فعالیت های عمرانی، تجهیزاتی و تاسیساتی سازمان

شرح وظایف گروه پشتیبانی

  ماموریت اصلی گروه: ارتقا و بهبود کیفیت بهره مندی واحدهای سازمانی ستادی و تابعه سازمان(موسسات، مراکز ملی و استانی) از خدمات پشتیبانی، عمومی، تاسیساتی، تنظیفی، تغذیه ای، خوابگاهی، فضای سبز، ترابری(نقلیه)،تعمیراتی، انبارها، کارپردازی و ایمنی فضاهای در اختیار

وظایف اصلی گروه:

1-مطالعه، اولویت بندی، برنامه ریزی، سیاست گذاری، هدفگذاری، برنامه ریزی، هدایت، هماهنگی، ساماندهی، نظارت و کنترل صحیح و به موقع برای انجام امور پشتیبانی، عمومی، تاسیسات، نظافت، تغذیه ای، خوابگاهی، فضای سبز، ترابری(نقلیه)،تعمیرات، تصادفات، انبارها، کارپردازی، ایمنی فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی، مامورسراها، منازل سازمانی و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی سازمان

2-تهیه، تدوین و پیگیری برای تصویب و اجرای استانداردها، نظام نامه ها، سامانه ها، بانک های اطلاعاتی، فرآیندها، روش ها، دستورالعمل ها، شیوه نامه ها، ضوابط، معیارها، مقررات، شرح خدمات و صورتجلسه های لازم برای تعیین نوع، میزان، شیوه، مدت و دامنه ارائه خدمات عمومی به واحدهای سازمانی ستادی و تابعه سازمان (موسسات، مراکز ملی و استانی)

3-بررسی، پیش بینی، برنامه ریزی برای تعیین، تایید، تدارک، خرید، ارائه و کنترل کیفیت کالاها و سایر خدمات عمومی و پشتیبانی موردنیاز واحدهای سازمانی ستادی و تابعه سازمان (موسسات، مراکز ملی و استانی) با تاکید بر تطابق آنها با استانداردهای موجود

4-بررسی، پیش بینی و برنامه ریزی برای راه اندازی، حمایت، ساماندهی، هدایت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل درون و برون سازمانی و انجام تعمیرات و تجهیزات خودرویی با بهره گیری از توان بخش غیردولتی در قالب مقررات، ضوابط و قراردادهای مربوطه

5-بررسی، پیش بینی و برنامه ریزی برای راه اندازی، حمایت، ساماندهی، هدایت و نظارت بر شبکه بهره گیری از خدمات کارگری برای انجام امور نظافت عمومی، آبدارخانه ای و نگهداری فضای سبز با بهره گیری از توان بخش غیردولتی در قالب مقررات، ضوابط و قراردادهای مربوطه

6-بررسی، تعیین، تایید، انتخاب و تشخیص صلاحیت، رتبه و ارزیابی توان فنی و مالی پیمانکاران، شرکت های کارگزاری و پیمان کاری و مجری پروژه های پشتیبانی و عمومی (اعم از تنظیف،آبدارخانه ها، فضای سبز،نقلیه ای، ...) موردنیاز سازمان در جایگاه کارفرمایی با مشارکت واحدهای ذیربط

7-تهیه و ارائه شرح خدمات برای پیمانکاران، شرکت های کارگزاری و مجری پروژه های پشتیبانی و عمومی (اعم از تنظیف،آبدارخانه ها، فضای سبز، نقلیه ای،...) موردنیاز سازمان

8-برنامه ریزی و مشارکت در تهیه اسناد و استعلامات لازم برای انجام مناقصات مرتبط با اجرای پروژه های پشتیبانی و عمومی (اعم از تنظیف، آبدارخانه ها، فضای سبز، نقلیه ای،...) موردنیاز سازمان و مبادله تفاهم نامه ها و موافقت نامه های مورد نیاز با همکاری واحدهای سازمانی ذیربط

9-تهیه، تنظیم و مشارکت در انعقاد قرارداد با پیمانکاران، شرکت های کارگزاری و پروژه های پشتیبانی و عمومی (اعم از تنظیف، آبدارخانه ها، فضای سبز، نقلیه ای،...) موردنیاز سازمان) و مبادله موافقت نامه های مربوطه با همکاری واحدهای سازمانی ذیربط

10-نظارت بر حسن اجرا و رعایت ضوابط و مقررات فنی و مالی در انجام قرارداد ها، موافقت نامه ها، مصوبات کمیته و کارگروه های ذیربط در قالب مقررات عمومی و اختصاصی مرتبط با توافقات بعمل آمده

11-بررسی اختلافات با پیمانکاران، شرکت های کارگزاری و پروژه های پشتیبانی و عمومی موردنیاز سازمان و تعیین خسارات، تخلفات فنی و صورت وضعیت های فنی، مالی و اجرایی آنان در قالب مفاد قرارداد ها، مصوبات کمیته و کارگروه های ذیربط و مقررات عمومی و اختصاصی مرتبط با آنها

12-تهیه آمار و ارائه گزارشات مکتوب و مستند از روند انجام پروژه های محوله براساس جداول زمان بندی و برنامه کاری، انجام بازدید های ادواری (ماهیانه، سالیانه و ...)، موضوعی، موردی و عملکردی از پروژه ها در واحدهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی، مامورسراها، منازل سازمانی و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی سازمان

13-برآورد، پیش بینی و پیشنهاد بودجه، اعتبارات و هزینه های موردنیاز برای انجام امور پشتیبانی، عمومی، تاسیسات، نظافت، تغذیه ای، خوابگاهی، فضای سبز، ترابری(نقلیه)،تعمیرات،تصادفات، انبارها، کارپردازی، ایمنی و نگهداری فضاهای و تجهیزات اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی، مامورسراها، منازل سازمانی و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی سازمان و نظارت بر حسن هزینه کرد اعتبارات مرتبط با آنها

14-اخذ بازخوردهای لازم از روند انجام امور انجام امور پشتیبانی، عمومی، تاسیسات، نظافت، تغذیه ای، خوابگاهی، فضای سبز، ترابری(نقلیه)،تعمیرات،تصادفات، انبارها، کارپردازی، ایمنی و نگهداری فضاهای و تجهیزات اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی، مامورسراها، منازل سازمانی و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی سازمان

15-جمع آوری، نگهداری و مستندسازی تجربیات فنی و اجرایی و اطلاعات و اسناد موردنیاز ، تجزیه و تحلیل اطلاعات، تشخیص نیازها و شناخت مشکلات مرتبط با وظایف محوله

16-تشکیل، همکاری، تعامل، عضویت و شرکت در کمیسیون ها، مجامع، نهادها، شوراها، دبیرخانه ها، کمیته ها و کارگروه های فنی و تخصصی، انجمن ها، تشکل های فنی و حرفه ای مرتبط و موردنیاز برای تسریع و تسهیل در روند انجام وظایف محوله

17-انجام سایر امور محوله

  حوزه بندی وظایف اصلی گروه:

الف- مطالعه، اولویت بندی، سیاست گذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی برای انجام امور پشتیبانی، عمومی و تاسیساتی مورد نیاز واحدهای سازمانی ستادی و تابعه سازمان (موسسات، مراکز ملی و استانی)

ب- مطالعه، اولویت بندی، سیاست گذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، هدایت، هماهنگی و نظارت بر انجام امور تنظیف، تغذیه و خوابگاهی مورد نیاز واحدهای سازمانی ستادی و تابعه سازمان (موسسات، مراکز ملی و استانی)

ج- مطالعه،اولویت بندی، سیاست گذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، هدایت، هماهنگی و نظارت بر انجام امور فضای سبز اماکن اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی، مامورسراها، منازل سازمانی و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی واحدهای ستادی و تابعه سازمان (موسسات، مراکز ملی و استانی)

د- مطالعه، اولویت بندی، سیاست گذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، هدایت، هماهنگی و نظارت بر انجام امور ترابری(نقلیه)،تعمیرات و تصادفات  خودرویی در واحدهای سازمانی ستادی و تابعه سازمان (موسسات، مراکز ملی و استانی)

ه-  مطالعه، اولویت بندی، سیاست گذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، هدایت، هماهنگی و نظارت بر انجام امور انبارها، کارپردازی و ایمنی فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی، مامورسراها، منازل سازمانی و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی واحدهای سازمانی ستادی و تابعه سازمان (موسسات، مراکز ملی و استانی)

و- پایش برنامه ای، نظارت و کنترل(کمی و کیفی)روند اجرای پروژه ها، وظایف و فعالیت های پشتیبانی، عمومی، تاسیساتی، تنظیفی، تغذیه ای، خوابگاهی، فضای سبز، ترابری(نقلیه)،تعمیرات، تصادفات، انبارها، کارپردازی، ایمنی فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی، مامورسراها، منازل سازمانی و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی سازمان

ماموریت اصلی: ارتقای کیفیت زندگی شغلی کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل، بازنشسته، ایثارگر،مستمری بگیر، از کارافتاده و خانواده های تحت پوشش آنان در حوزه وظایف محوله

الف- وظایف اصلی گروه:

1- مطالعه، اولویت بندی، سیاست گذاری، هدفگذاری، برنامه ریزی، هدایت، هماهنگی،ساماندهی، نظارت و کنترل صحیح و به موقع برای انجام امور فرهنگی، خدمات مشاوره ای، ایمنی شغلی، بهداشت حرفه ای، پایش سلامت برای کنترل وضعیت بهداشت و درمان جسمی،ذهنی، روحی و روانی، ورزشی، بیمه ای(درمانی، عمر،آتش سوزی، خودرو، مسئولیت و ....)، سیاحتی، گردشگری، سبد کالا و مواد غذایی، سهام و بن کارت ها (نقدی، اعطایی، مناسبتی و...)، منازل سازمانی، کمک هزینه های متعارف و قانونی( ازدواج، فوت، ...)، وام (تسهیلات) اعتباری و بانکی و اسکان موردنیاز کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل، بازنشسته، ایثارگر،مستمری بگیر، از کارافتاده و خانواده های تحت پوشش آنان

2- تهیه، تدوین و پیگیری برای تصویب و اجرای استانداردها، نظام نامه ها، سامانه ها، بانک های اطلاعاتی، فرآیندها، روش ها، دستورالعمل ها، شیوه نامه ها، ضوابط، معیارها، مقررات، شرح خدمات و صورتجلسه های لازم برای تعیین نوع، میزان، شیوه، مدت و دامنه بهره مندی کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل، بازنشسته، ایثارگر،مستمری بگیر، از کارافتاده و خانواده های تحت پوشش آنان از مجموعه خدمات و امکانات رفاهی سازمان

3- بررسی، پیش بینی، برنامه ریزی برای تعیین، تایید، تدارک، خرید، ارائه و کنترل کیفیت کالاها، سبد مواد غذایی،تجهیزات بهداشتی، درمانی، ورزشی و سایر خدمات موردنیاز کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل، بازنشسته، ایثارگر،مستمری بگیر، از کارافتاده و خانواده های تحت پوشش آنان با تاکید بر تطابق آنها با استانداردهای موجود

4- بررسی، پیش بینی و برنامه ریزی برای تشکیل، تاسیس، راه اندازی، حمایت، ساماندهی، هدایت و نظارت بر تعاونی ها و تشکل های رفاهی، صندوق های اعتباری و مالی موجود و موردنیاز کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل، بازنشسته، ایثارگر،مستمری بگیر، از کارافتاده و خانواده های تحت پوشش آنان

5- بررسی، پیش بینی و برنامه ریزی برای برگزاری، حمایت، تشویق، تجلیل، هدایت و نظارت بر مسابقات، مراسمات، گردهمایی، جشنواره ها، تورها و ... ورزشی، فرهنگی، علمی، مناسبتی،اوقات فراغت و ... موجود و موردنیاز کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل، بازنشسته، ایثارگر،مستمری بگیر، از کارافتاده و با تاکید بر فرزندان ممتاز دانش آموز و دانشجوی آنان

6- برآورد، پیش بینی و پیشنهاد، شناسایی و پیگیری منابع و نهادهای مالی و اعتباری برای افزایش منابع اعتباری و گسترش دامنه تخصیص، توزیع و اعطای تسهیلات (وام) به کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل، بازنشسته، ایثارگر،مستمری بگیر، از کارافتاده و خانواده های تحت پوشش آنان  

7- برنامه ریزی و پیگیری برای ایجاد، احداث، بازسازی، بهسازی، ترمیم، تعمیرات، تجهیز، ساماندهی، بهبود عملکرد و بهره برداری از فضاها، امکانات، تجهیزات و مجتمع های رفاهی، خوابگاهی، اقامتی و مامورسراها و منازل سازمانی و سایر امکانات در اختیار سازمان

8- بررسی، تعیین، تایید، انتخاب و تشخیص صلاحیت، رتبه و ارزیابی توان فنی و مالی پیمانکاران، شرکت های کارگزاری و پیمان کاری و مجری پروژه های رفاهی (اعم از بیمه، ورزشی، سیاحتی،...) سازمان در جایگاه کارفرمایی با مشارکت واحدهای ذیربط

9- تهیه و ارائه شرح خدمات برای پیمانکاران، شرکت های کارگزاری و مجری پروژه های رفاهی(اعم از بیمه، ورزشی، سیاحتی،...)

10-  برنامه ریزی و مشارکت در تهیه اسناد و استعلامات لازم برای انجام مناقصات مرتبط با اجرای پروژه های رفاهی(اعم از بیمه، ورزشی، سیاحتی،...) و مبادله تفاهم نامه ها و موافقت نامه های اعتباری و تسهیلاتی با منابع مالی و اعتباری و بانک های عامل موجود

11-  تهیه، تنظیم و مشارکت در انعقاد قرارداد با پیمانکاران، شرکت های کارگزاری و مجری پروژه های رفاهی (اعم از بیمه ای، ورزشی، سیاحتی،...) و مبادله موافقت نامه های اعتباری و تسهیلاتی با منابع مالی، اعتباری و بانک های عامل موجود و نظارت بر حسن اجرا و رعایت ضوابط و مقررات فنی و مالی در قالب مفاد قرارداد ها، موافقت نامه ها، مصوبات کمیته و کارگروه های ذیربط و مقررات عمومی و اختصاصی مرتبط با توافقات بعمل آمده

12- بررسی اختلافات با پیمانکاران، شرکت های کارگزاری و مجری پروژه های رفاهی و تعیین خسارات، تخلفات فنی و صورت وضعیت های فنی، مالی و اجرایی آنان در قالب مفاد قرارداد ها، مصوبات کمیته و کارگروه های ذیربط و مقررات عمومی و اختصاصی مرتبط با آنها

13- تهیه آمار و ارائه گزارشات مکتوب و مستند از روند انجام پروژه های محوله براساس جداول زمان بندی و برنامه کاری، انجام بازدید های ادواری (ماهیانه، سالیانه و ...)، موضوعی، موردی و عملکردی از پروژه ها و مراکز و مجتمع های رفاهی  

14-  برآورد، پیش بینی و پیشنهاد بودجه، اعتبارات و هزینه های موردنیاز برای انجام امور رفاهی،تامین و پرداخت کمک هزینه های متعارف و قانونی(ازدواج، فوت،...) و همچنین برای نگهداری، توسعه و بهره برداری از فضاها و تجهیزات رفاهی(اعم از امکانات و مجتمع های خوابگاهی،اقامتی،ورزشی،بهداشتی،درمانی،رستورانی، مهمانسراها و مامورسراها و...)در اختیار سازمان و برنامه ریزی و پیگیری برای تامین آنها بر اساس سرانه رفاهی افراد تحت پوشش و همچنین نظارت بر حسن هزینه کرد اعتبارات مرتبط با آنها

15- اخذ بازخوردهای لازم از روند انجام امور رفاهی، جمع آوری، نگهداری و مستندسازی تجربیات فنی و اجرایی و اطلاعات و اسناد موردنیاز ، تجزیه و تحلیل اطلاعات، تشخیص نیازها و شناخت مشکلات مرتبط با وظایف محوله

16- تشکیل، همکاری، تعامل، عضویت و شرکت در کمیسیون ها، مجامع، نهادها، شوراها، دبیرخانه ها، کمیته ها و کارگروه های فنی و تخصصی، انجمن ها، تشکل های فنی و حرفه ای مرتبط و موردنیاز برای تسریع و تسهیل در روند انجام وظایف محوله

17- انجام سایر امور محوله

ب- حوزه بندی وظایف اصلی گروه:

1- مطالعه، اولویت بندی، سیاست گذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی برای انجام امور خدمات مشاوره ای، ایمنی شغلی، بهداشت حرفه ای، پایش سلامت برای کنترل وضعیت بهداشت و درمان جسمی، ذهنی، روحی و روانی، بیمه ای (درمانی، عمر، آتش سوزی، خودرو، مسئولیت و ....) کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل، بازنشسته، ایثارگر،مستمری بگیر، از کارافتاده و خانواده های تحت پوشش آنان

2- مطالعه، اولویت بندی، سیاست گذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی برای انجام امور فرهنگی، ورزشی، سیاحتی، گردشگری، سبد کالا و مواد غذایی و بن ها (نقدی، اعطایی، مناسبتی و...)،امور منازل سازمانی، تامین و پرداخت کمک هزینه های متعارف و قانونی( ازدواج، فوت، ...)، وام (تسهیلات) اعتباری و بانکی و اسکان موردنیاز کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل، بازنشسته، ایثارگر،مستمری بگیر، از کارافتاده و خانواده های تحت پوشش آنان

3-  مطالعه، اولویت بندی، سیاست گذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، هدایت، هماهنگی، نظارت و کنترل صحیح و به موقع برای انجام امورفرهنگی، خدمات مشاوره ای، ایمنی شغلی، بهداشت حرفه ای، پایش سلامت برای کنترل وضعیت بهداشت و درمان جسمی،ذهنی، روحی و روانی، ورزشی، بیمه ای(درمانی، عمر، آتش سوزی، خودرو، مسئولیت و ....)، سیاحتی، گردشگری، سبد کالا و مواد غذایی و بن ها(نقدی، اعطایی، مناسبتی و...)، منازل سازمانی، کمک هزینه های متعارف و قانونی( ازدواج، فوت، ...)، وام (تسهیلات) اعتباری و بانکی و اسکان موردنیاز کارکنان و اعضای هیات علمی ایثارگر و خانواده های تحت پوشش آنان

4- پایش برنامه ای،نظارت و کنترل(کمی و کیفی)روند اجرای پروژه ها، وظایف و فعالیت های فرهنگی،خدمات مشاوره ای،ایمنی شغلی، بهداشت حرفه ای، پایش سلامت برای کنترل وضعیت بهداشت و درمان جسمی، روحی و روانی، ورزشی، بیمه ای (درمانی، عمر، آتش سوزی، خودرو، مسئولیت و ....)، سیاحتی، گردشگری، سبد کالا و مواد غذایی و بن ها (نقدی، اعطایی، مناسبتی و...)، منازل سازمانی، تامین و پرداخت کمک هزینه های متعارف و قانونی( ازدواج، فوت،...)، وام (تسهیلات) اعتباری، بانکی و اسکان موردنیاز کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل، بازنشسته، ایثارگر، مستمری بگیر، از کارافتاده و خانواده های تحت پوشش آنان